donderdag 13 juni 2013

breien,haken vilten wol verven .....

 



Nu eerst weer een bericht op mijn blog schrijven .........

er moeten in mijn volgend leven echt meer uren  
in de dag komen ......
Ik wil gewoon te veel !!
Er is teveel té leuk !!
Toen het weer eindelijk iets mooier werd ben ik begonnen met het verven
van de breiwol ...... gewoon alle soorten door elkaar
zodat alles weer goed op voorraad is , sokkenwol ,kammgaren voor
 naalden 2,5/3,5 + 3,5 /4,5 en viltwol . 
Niet allemaal door elkaar in de pan natuurlijk
maar netjes soort  bij soort in de pan ... 
's zomerse kleurtjes kwamen er tevooschijn in de pan ...
verven is toch ook zo leuk .
Ben bijna door mijn voorraad ongeverfde wol heen ...
ik sta de komende 2 weekeinden op markten  in Warmond
en in Aalten en in juli in Hoorn
en daar neem ik alijd mijn zelfgeverfde wol mee naar toe
dus dan kan ik wel een voorraadje gebruiken .



 
Omdat ik op deze markten het zelfgeverfde garen meeneem
heb ik het plan op gevat om zelf ook te gaan haken en breien
met het zelfgeverfde garens zodat iedereen ook kan zien hoe de garens
 zijn als ze gebreid gehaakt en gevilt zijn . 
Daar ben ik heel veel dagen avonden mee bezig geweest .  
Ik ben begonnen met de granny col.
Toen ik nog een restje bruine wol over had heb ik dat opgebreid . 



De driehoek granny col is af .



tDaarna ben ik doorgegaan met het haken van grannies
met zelfgeverfde viltwol . Uit 3 verschillende verfbaden 1 streng . 
Spannend om te doen want ik had deze wol zelf ook nog
 nooit eerder gebruikt .  
22 grannies moest ik haken voor de tas .
Een hele stapel . 
Wel heel leuk om te doen . 
  
Daarna de grannies aan elkaar zetten en zo naaien
dat de tas tevoorschijn kwam .... 
Hengsels eraan gehaakt en een rand als afwerking  . 
........ 
en dan in de wasmachine met wat handdoeken ....
 dat is dan weer best spannend ... 
Uiteindelijk heb ik hem 2x mee gewassen na de eerste keer
wassen  was ik nog niet helemaal tevreden ..
Nu wel , het is een leuke tas en mooi voorbeeld voorbij de zelfgeverfde viltwol .


 
Als laatste de Granny col gehaakt met het Kammgaren voor naalden 3,5 /4,5 .
Dan heb ik alle naalddikten gehad
want met het dunste garen ben ik ook aan deze granny col bezig
 .... dat gaat alleen niet zo snel .  


                                                          Ik heb 11 grannies gehaakt,
                                                 toen was 1 streng wol op ( 100 gram)
Die heb ik allemaal aan elkaar gezet  en aan de buiten rand
heb ik granny stripes gehaakt . 
Totdat de tweede streng wol op was . 

Niet zelf verzonnen hoor gezien bij 'blij dat ik brei ' 





                 Ik heb mijn niet geschreven tijd wel weer ingehaald met dit
    verhaal ......
toch ??

1 opmerking:

  1. Ik ben fan van jouw zelfgeverfde wol! Prachtige kleurtjes... Mooie dingen heb er mee gemaakt!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen